Merchandising w praktyce - jak wyposażyć sklep?

Właściciele sklepów zdają sobie sprawę, że stosownie zaaranżowany sklep, oraz odpowiednio wybrane wyposażenie sklepów może pozytywnie wpłynąć na sprzedaż w sklepie. Działania mające na celu zwiększenie sprzedaży właśnie poprzez tę metodę mają dosłownie własne swoje określenie. Na myśli mamy bez wątpienia Merchandising - jest to wywieranie wpływu poprzez różnorakie działania na klienta końcowego, którego misją jest zwiększenie sprzedaży ogólnej.

Już prezencja sklepu przed lokalem bardzo mocno wpływa na to, czy klient wejdzie do środka, czy natomiast poszuka czegoś innego. I tożsamo sprawa wygląda, gdy klient znajdzie się już w środku. W takiej sytuacji kilka chwil w sklepie wystarczy do tego, aby klient uświadomił sobie czy jest tutaj po raz 1-szy i ostatni, czy jednak wróci na ponowne zakupy. Wp� �yw na to mają chociażby sklepowe listwy cenowe. Czy kiedykolwiek zwróciłeś uwagę na to, że pomarańczowe naklejki z cenami są znacznie bardziej kuszące niż żółte? Udowodniono, że stosowanie pomarańczowych etykiet może zwiększyć sprzedaż danego produktu o kilkadziesiąt procent. Wręcz jeżeli już będzie to wyłącznie kilkuprocentowa promocja. W sklepie ważna jest także wolna przestrzeń dla klientów i pracowników. Wszyscy muszą czuć się swobodnie, a mimo to muszą znajdować się wszystkie produkty wystawione na sprzedaż. Ażeby wszystko pomieścić na półkach sklepowych, powinniśmy stosować przestronne półki sklepowe, które są funkcjonalne i zapewniają wiele wolnego miejsca. Ułożymy na nich zarówno artykuły spożywcze, jak i sprzęty RTV AGD. Zwrócić powinniśmy tylko uwagę na parametry techniczne, ponieważ specyfikacja dotycząca wytrzymałości oraz warunków przechowywania może być zmienna. Warto do takich półek i regałów skl epowych zakupić też estetyczne listwy cenowe. W ten sposób zadbamy o idealną prezencję w sklepie.
Źródło: listwy cenowe.